- Categoria: Discos
- Escrit per Albert Perera
Inversus - Requiem Pandemia
Discogràfica: Autoedició
Data sortida: 13-10-2018
Nota Simfonia Metàl·lica: 7/10
Tres llargs anys han passat des que els lleidatans Inversus ens fessin avinent la seva darrera proposta discogràfica, aquell La era del Cuervo que ja ens hem vam fer ressò en la corresponent ressenya. Era temps ja que les noves idees i tots els canvis esdevinguts en la formació es veiessin immortalitzats en una gravació que un cop tota la feina de composició i arranjaments està enllestida.
Des de Simfonia Metàl·lica no vam perdre l'oportunitat, un cop vam saber que el grup estaven gravant, de poder assistir a algunes de les sessions del nou Requiem Pandemia que es feien als acollidors Nomad de Lleida. Gràcies a la bona disposició del grup i dels mateixos Nomad i el gran Xavi Esterri vam poder veure durant un parell de jornades com s'anava treballant i els primers resultats. Ho vam fer avinent en aquest humil espai cibernètic en un "studio report" on donàvem les nostres impressions sobre el vist i escoltat allà i ara és el moment de prestar atenció a la feina feta en el resultat final, el nou disc dels Inversus, Requiem Pandemia.
El treball ha tingut un camí molt similar en quasi totes les seves fases ja que al igual que l'anterior, i tal com ens confessava el mateix grup en una entrevista en el període posterior a La era del Cuervo, el crownfunding seria la fórmula de nou per mirar de sufragar les despeses que avui dia ha d'assumir qualsevol banda humil alhora de voler gravar material i editar-lo. Així està la indústria musical avui dia, no s'aposta, només es va a cavall guanyador.
Com a impressió general val a dir que aquest disc millora i en molt la seva anterior referència. Millors composicions amb molts més matisos i treballades i una millor gravació. Tot ha millorat, anem a pams. Éxodo de Luz obre el treball amb un riff molt thrash i tocs de black metal que condueixen pràcticament tot el tema i conté una inspiradíssima part central amb un gran solo. Molt bon inici. El tema-títol Rèquiem Pandemia s'inicia sense treva a tota velocitat on entren tots els instruments a sac. Gran protagonisme del doble bombo conduint a una tornada de les millors de tot el treball i ideal pel headbanging en directe. De nou un solo a gran alçada.
Adversarios és un mig temps que de retruc dóna més protagonisme a la contundència en la veu i un incisiu riff que va conduint el tema. Algun que altre toc black i ja en aquest punt es nota clarament la millora en el tractament i la interpretació en la veu d'Asthur que ja s'intuïa en els primers temes, del millor que li hem escoltat. Solo de nou... bé, d'això n'haurem de parlar. Réplica 6 és més esperable i repeteix esquemes ja vistos tot i seguir la bona línia del treball. El millor és la tornada i el solo que l'enllaça que li donen una distinció especial.
A Escuadrón 731 de nou apareixen les arrels més black-death de la formació en un primer tram del tema més que contundent. En la part central un majestuós i brillant solo, absolutament estratosfèric i del millor del disc, que només per aquesta part val la pena tot el treball. Dono fe de la feina feta ja que una de les sessions a les que vaig assistir va ser la gravació d'aquestes parts. Molt molt destacable. Código Eterno segurament és el tema orientat al heavy metal més clàssic amb tots els elements que li són propis. Nadie está a salvo conté un riff enganxós que casa perfectament amb la veu i que et va conduint per sinuoses melodies de nou amb un bon solo.
El disc finalitza amb La tierra del chacal, el més llarg de tot el disc i m'atreviria a dir que el més ambiciós. Hi trobem tota mena de girs i canvis enmig de passatges instrumentals que barregen tots els trets característics del grup. De nou un solo estratosfèric que enganxa amb el riff principal que va a partir d'aquí va creant una atmosfera d'angoixa que ens va portant cap al final del tema. Un bon final.
Dir finalment que el grup també ha gravat algunes peces d'aquest treball en anglès esperant ampliar una mica els horitzons i perquè experimentar en uns arranjaments vocals en una llengua diferent. Definitivament un pas important que tant sols cal esperar que els dugui una mica més de reconeixement i presentacions en directe que és el que caldria ara per poder fer més avinent la feina aquí reflexada.